چیدمان اتاق خواب عروس داماد

چیدمان اتاق خواب عروس داماد

انتشار:

 

چیدمان اتاق خواب عروس داماد به پارامترهای بسیاری بستگی دارد. برخی از این گزینه ها به سلیقه شما و برخی دیگر بر اساس طراحی داخلی دنبال می شود. به عنوان مثال برای ترکیب رنگ ها باید با اصول رنگ شناسی مرتبط با دکوراسیون داخلی آشنایی لازم را داشته باشید. این امر به شما کمک می کند تا رنگ دکوراسیون اتاق خواب عروس را علاوه بر سلیقه و نظر خود با اصول اصلی آن دنبال کنید. از اکسسوری های متفاوتی برای تزئین اتاق خواب استفاده می شود. زیاده روی کردن در خرید وسایل دکوری سبب می شود اتاق خواب شما شلوغ و بهم ریخته جلوه کند. به همین خاطر برای خرید این پارامترها باید دقت لازم را به عمل آورد. عملاً سرویس خواب در این فضا کاربرد بسیار زیادی دارد پس باید از مصنوعات چوبی استفاده شود که درکنار کاربرد زیبایی خود را نیز به تصویر بکشاند. انتخاب رنگ و وسایل دکوری در کنار مصنوعات چوبی که شما به آن علاقه مند هستید بر اساس سبک طراحی که دنبال می کنید در پیش روی شما قرار می گیرد. به عنوان مثال برای سبک دکوراسیون سلطنتی، کلاسیک و مدرن نیاز است بر اساس علاقه مندی خود دست به انتخاب بزنید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون این پارامترها مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اگر می خواهید شبیه دکوراتورهای حرفه ای دسته به کار شوید به شما توصیه می کنیم با ما همراه شوید.

چیدمان اتاق خواب عروس داماد

رنگ دکوراسیون اتاق خواب عروس

 شما به دکوراسیون کلاسیک علاقه مند هستید یا اینکه به ایده پردازی مدرن علاقه مند هستید. این دو پارامتر با تم های رنگی متفاوت در پیش روی شما قرار دارد. البته سبک طراحی سلطنتی همیشه یک رنگ واحد دارد. رنگ طلایی رنگ اصلی است که برای دکوراسیون های سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تمایل دارید ایده پردازی شما مدرن باشد به راحتی می توانید تم های رنگی روشن و نورپردازی قابل قبول را مورد استفاده قرار دهید. استفاده از اکسسوری های طلایی سفید برای این فضا نیز برای شما ممکن است. این را به یاد داشته باشید که هر چقدر عناصر دکوری استفاده شده ساده تر باشد نشست رنگ ها در دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما زیباتر جلوه می کند. این را به یاد داشته باشید که رنگ سفید با هر تم رنگی که تمایل داشته باشید قابل ترکیب است. رنگ مشکی، کرمی، قرمز و هر رنگ دیگری با رنگ سفید برای دکوراسیون داخلی شما قابل اجرا است. حال اگر قرار است به دکوراسیون کلاسیک دست بزنید می توانید از تم رنگی قهوه ای بهره بگیرید. این رنگ اگر با عناصر چوبی دست اول ترکیب شود ایده پردازی شما را بسیار تاثیر گذار تر می کند. دکوراسیون کلاسیک بیشتر به سمت وسایل نوستالژی حرکت می کند. شما می توانید از تخت خواب و کمد چوبی قهوه ای تیره استفاده کنید و قدری اتاق خواب را تیره تر ایده پردازی کنید تا فضا درست به سمت دکوراسیون کلاسیک حرکت کند.

رنگ دکوراسیون اتاق خواب عروس

تزیین اتاق خواب عروس

 اتاق خواب تازه عروس ها بیشتر از هر فضای دیگری نیاز به دیزاین داخلی دارد. برای این منظور ما به شما خرید اکسسوری های مرتبط با این فضا را توصیه می کنیم. شما می توانید از شال تخت برای زیبا تر جلوه دادن تخت خواب خود بهره بگیرید. بسته به فصلی که در آن قرار دارید می توانید شال تخت خواب خود را زمستانی با نخ های بافتنی و یا تابستانی با پارچه های ابریشمی و ظریف خریداری کنید. استفاده از کوسن های رنگارنگ نیز امر دیگری است که برای جلوه دادن به تخت خواب در پیش روی شما قرار دارد. استفاده از وسایل دکوری مثل آباژورهای رومیزی، ایستاده و دیواری نیز پارامتر دکوری دیگری است که شما در پیش روی دارید. این امر نه تنها نور پردازی اتاق خواب شما را فراهم می کند که یک وسیله دکوری لوکس به شمار می آید. به شرط آنکه فضا به اندازه کافی برای این مهم در پیش روی شما قرار داشته باشد. درنهایت می توانید با استفاده از پاف های جلو تختی اگر اتاق خواب بزرگی دارید تخت خواب خود را شیک تر جلوه دهید. پاف های جلو تختی شما می تواند صندوقی باشد که برای جایگذاری کردن وسایل باکس مخفی را برای شما فراهم کند یا اینکه شبیه یک کاناپه بدون پشتی آن را دیزاین کنید. عروس خانم ها تمایل دارند از وسایل دکوری زیادی برای منزل خود استفاده کنند اما باید به شما بگویم. بر اساس اصول فنگ شویی هر چقدر فضا ساده تر باشد جریان انرژی بیشتر است و محیط شاد تر به پر انرژی تر می شود.

تزیین اتاق خواب عروس

پرده اتاق خواب و روتختی اتاق

 دو پارامتری که سبب می شود دکوراسیون شما زیبا تر جلوه کند کف پوش و دیوار پوش است. این مهم در نقش پرده و فرش برای شما دنبال می شود. اگر وسایلی که در اتاق خواب استفاده کرده اید رنگ تیره داشته باشد نیاز است این دو پارامتر را با رنگ روشن مورد استفاده قرار دهید تا تاثیر گذاری آن بیشتر باشد و بالعکس. برای اتاق خواب روتختی نیز در کنار این دوگزینه به فضا اضافه می شود که شما می توانید از سه آیتم رنگی مشابه یا از یک تم رنگی هم رنگ با طرحی مشخص برای این سه گزینه استفاده کنید. به عنوان مثال اگر دکوراسیون سلطنتی را برای اتاق خواب مد نظر قرار داده اید ما به شماتم رنگی کرمی و یا مشکی را با رگه های طلایی توصیه می کنیم. استفاده از پرده مشکی طلایی و فرش مشکی با رگه های طلایی در کنار روتختی مشکی طلایی سبب می شود این تضاد رنگ سبب زیبا تر جلوه دادن اتاق خواب شما شود. این را به یاد داشته باشید که رنگ های سرد وگرم نیاز است با یک دیگر ترکیب شود. به عنوان مثال شما زمانی که از رنگ طوسی استفاده می کنید رنگ دوم شما نباید سفید یا آبی باشد. نیاز است از رنگ بنفش، نارنجی و سایر رنگ های گرم دیگر در این راستا یار بگیرید تا دکوراسیون شما ناب تر به نمایش گذاشته شود. تا در طی گذر زمان دلسردی در رنگ ها برای شما فراهم نشود. استفاده از آیتم های رنگارنگا برای دکوراسیون های مدرن شما سبب می شود تا فضا زیباتر به نمایش گذاشته شود. به عنوان مثال اگر از سرویس خواب سفیداستفاده کرده باشید روتختی زرد با پرده قرمز و فرش سفید سبب زیبا تر جلوه دادن اتاق خواب شما می شود. البته اگر از گل های رنگا رنگ هم استفاده کنید این امر زیبا تر به نمایش گذاشته می شود.

پرده اتاق خواب و روتختی اتاق

نورپردازی اتاق عروس و داماد

 نورپردازی امر مهمی است که برای اتاق خواب باید بسیار به آن توجه شود. برای دکوراسیون های مدرن هر چقدر از نورهای سقفی بیشتر استفاده شود زیبایی و روشن تر بودن فضا بهتر به نمایش گذاشته می شود. این امر درست در نقطه مقابله دکوراسیون های کلاسیک قرار دارد؛ یعنی شمانباید خیلی از نورپردازی زیاد در این گونه فضاها استفاده کنید. استفاده از نور آباژور به تنهایی برای دکوراسیون های کلاسیک شما کفایت می کند. حال برای دکوراسیون های سلطنتی چون به اندازه کافی پارامترهای استفاده شده شما جلا و رنگ دارد بهتر است از نورهای رنگی استفاده کنید. بر فرض نور پردازی با ترکیب بنفش و سفید سبب زیبا تر جلوه دادن اتاق خواب های شما می شود. برخی از تخت خواب های مدرن به گونهای طراحی شده اند که خود همراه بانور پردازی به تصویر کشیده می شوند. شما می توانید از این قبیل محصولات استفاده کنید تا زحمت نور پردازی روی دوش شما قرار نگیرد البته اگر در خانه های اجاره ای ساکن هستید. در غیر این صورت به راحتی می توانید کل فضا را با کمک دکوراتورها در راستای ایده پردازی خود نور پردازی کنید. این امر که از کدام سه سبک در راستای تصویر سازی خود بهره می گیرید سبب می شودتم رنگی و نور پردازی شما نیز تغییر جهت دهد و در یک راه مشخص گام بردارد. نور پردازی به کمک نورهای سقفی، اباژورهای ایستاده و رومیزی و نور پردازی های نقطه ای برای شما دنبال می شود. شما می توانید از لوسترهای رنگی و یا لوسترهای شیشه ای بلوری بر اساس تصویر سازی که از آن پیروی کرده اید بهره بگیرید.

نورپردازی اتاق عروس و داماد


کلام آخر پیرامون دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد

همان طور که در طی مقاله پیش رو به آن اشاره شده برای دیزاین داخلی اتاق خواب عروس و داماد شما به راحتی می توانیداز هر تم رنگی و هر سبک طراحی بهره بگیرید. البته باید به این مهم که سایز و مساحت اتاق خواب شما چقدر است نیز توجه داشته باشید. از سوی دیگر باید از رنگ های استفاده کنید که استراحت شما را به هم نزند و سبب اشفتگی احوالات شما نشود. کف پوش و دیوار پوش شما نیز باید به گونه ای باشد که با سایر پارامترهای حاکم در فضا هماهنگی لازم را داشته باشد. شما می توانید از روتختی مورد علاقه تان به شرط آنکه با مصنوعات چوبی شما با یک تم رنگی در حرکت باشد بهره بگیرید. امید است مطالب پیش رو درراستای رسیدن به یک دکوراسیون منحصر به فرد مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس ایده ال ترین ها در پیش روی شما قرار بگیرد.